PRIMER PASE 18:30 -Invitaciones agotadas
INVITACIONES DISPONIBLES PARA EL SEGUNDO PASE
“I libri della memoria: Intavolatura de viola”
Ariel Abramovich, vihuelas de mano
Ariel Abramovich toca una vihuela baja en reconstruida en 2009 por Marcus Wesche (Bremen, Alemania) y una vihuela alto en sol construida en 2011 por Martin Haycock (Chichester, Inglaterra)
La vihuela es un instrumento delicioso, muy delicado y de difícil técnica, que invita a la evocación y la introspección. Surgido en la Italia del siglo XV, vivió su esplendor en la España renacentista: la prohibición de los Reyes Católicos del laúd debido a su origen árabe y el auge de la imprenta hicieron que la “vihuela española” estuviera presente en la mayoría de las casas nobles hispanas, donde cualquier persona que se considerara culta tenía que ser capaz de leer tablatura y tañer este instrumento.
En el programa que presenta Abramovich escucharemos algunas de las piezas más representativas del Siglo de Oro. El reducido aforo que permite la ermita de San Vicentejo nos trasladará a uno de esos momentos de solaz y contemplación que se vivían en los salones nobiliarios del siglo XVI español.
Ariel Abramovich, eskuzko bihuelak
Ariel Abramovichek Marcus Wesche-k (Bremen, Alemania) 2009an eraikitako eta re-n afinatutako bihuela baxu bat jotzen du, bai eta Martin Haycock-ek (Chichester, Ingalaterra) 2011n eraikitako eta sol-en afinatutako bihuela altu bat ere.
Bihuela tresna atsegingarria da, oso delikatua eta teknika zailekoa, eta ebokazioa eta introspekzioa bultzatzen ditu. Italian sortu zen, XV. mendean, eta Espainian berpizkunde garaia izan zuen goreneko aldia: Errege-erregina Katolikoek lautea debekatu zutenez, arabiar jatorrikoa izateagatik, eta inprentaren goraldiaren ondorioz, Espainiako etxe noble gehienetan bihuela espainiar bat zegoen, eta bere burua kultutzat jotzen zuen edonork tablatura irakurtzeko eta instrumentu hori jotzeko gai izan behar zuen.
Abramovichek aurkezten duen programan, Urrezko Mendeko piezarik adierazgarrienetako batzuk entzungo ditugu. San Vicentejoko baselizaren tamaina txikiak Espainiako XVI. mendeko nobleen aretoetan bizi ziren plazer eta begiespen une horietako batera eramango gaitu.